1. Pieter Kroon, Abcoude

Ik kies voor
Ik kies voor een gemeente waar je betaalbaar kunt wonen. Waarin we kiezen voor een realistische aanpak van de klimaatcrisis. Waar we kiezen voor de fiets en het openbaar vervoer, voor mooi en biodivers groen, voor goede zorg en voor goede voorzieningen in de kernen. Een gemeente waarin we investeren in kunst en cultuur en waar de gemeente eindelijk een prioriteit maakt van het tegengaan van uitsluiting en discriminatie.

Over Pieter
Pieter is 32 jaar oud en woont sinds 2017 in Abcoude, daarvoor woonde hij in Baambrugge. Pieter was de afgelopen vier jaar fractievoorzitter voor PvdA/GroenLinks in De Ronde Venen en daarnaast is hij politiek adviseur en commissielid voor de Utrechtse Provinciale Statenfractie van GroenLinks. Pieter heeft een achtergrond als sociaal psycholoog, en voorafgaand aan zijn huidige functies kennis en ervaring opgedaan bij de Tweede Kamerfractie van GroenLinks en Stichting Natuur & Milieu. In zijn vrije tijd kijkt hij graag series en leest hij boeken. Pieter heeft geen auto of rijbewijs, en is dan ook vaak reizend op de fiets of in het openbaar vervoer in De Ronde Venen te vinden.