2. Ernst Schreurs, Vinkeveen

Ik kies voor
Ik kies voor wonen in De Ronde Venen. Fijn wonen voor alle inwoners, ook voor mensen die soms wat extra ondersteuning nodig hebben. Dat betekent dat we gaan zorgen voor meer betaalbare woningen voor starters, jonge gezinnen en senioren en dat we zwaar vrachtverkeer en sluipverkeer gaan terugdringen uit de dorpskernen en woonwijken.

Over Ernst
Ernst woont in Vinkeveen, is ondernemer in Mijdrecht en is ruim 25 jaar raadslid voor PvdA/GroenLinks en haar voorgangers in De Ronde Venen. De afgelopen jaren heeft Ernst zich ingezet voor de bouw van betaalbare (starters)woningen, voor meer voorzieningen voor de minima en voor een veiliger verkeer in de gemeente. Daarnaast maakt Ernst zich al jaren sterk voor het beter samenwerken van de fracties in de gemeenteraad. Zijn motto: fracties moeten elkaar niet bestrijden, maar versterken, vanuit hun politieke visie. Dat is ook waar hij zich voor inzet als huidige vicevoorzitter van de gemeenteraad. Ernst kiest ervoor om samen te werken aan een gemeente die we kunnen koesteren.