Corinne de Jonge van Ellemeet gaat tijdelijk de Tweede Kamer in!

Corinne-3Corinne de Jonge van Ellemeet, woonachtig in Abcoude en momenteel werkzaam als netwerkdirecteur bij de Natuur en Milieufederaties, zal tijdelijk voor GroenLinks in de Tweede Kamer komen.

Eind dit jaar zal zij Linda Voortman vervangen, die met zwangerschapsverlof gaat.

Corinne stond negende op de kandidatenlijst van GroenLinks bij de Kamerverkiezingen van 2012, maar GroenLinks behaalde toen slechts vier zetels waardoor ze niet direct werd verkozen. Nu Linda Voortman echter met zwangerschapsverlof gaat, en Rik Grashoff, Niels van den Berge en Arjan El Fassed op deze korte termijn niet beschikbaar waren, komt zij nu toch voor vier maanden in de Kamer.

Corinne zelf had niet voorzien dat ze gevraagd zou worden: “Het kwam eerlijk gezegd als een verrassing, de vraag of ik Linda wilde vervangen. Er staan immers drie mensen tussen haar en mij op de lijst. Ik vind het echter een hele eer en een kans om deze ervaring op te doen”. Corinne geeft aan zich in deze vier maanden vooral te willen gaan richten op de onderwerpen zorg en asielbeleid. “Dit zijn onderwerpen waarbinnen veel gebeurt en staat te gebeuren, denk alleen al aan de decentralisaties in de zorg. Dit zal het tot een interessante tijd maken in de Kamer, ik zal me geen moment hoeven te vervelen”, aldus Corinne.

Corinne is altijd actief geweest voor GroenLinks in De Ronde Venen en zo ook voor PvdA-GroenLinks-LokaalSociaal. Zo was ze voorzitter van het lokale bestuur van GroenLinks en stond ze begin dit jaar voor PvdA-GroenLinks-LokaalSociaal op de kandidatenlijst voor de Gemeenteraadsverkiezingen in De Ronde Venen.