Erika en Ernst vormen duo-lijsttrekkerschap

ernst&erika_2013Fractievoorzitter Ernst Schreurs (PvdA) en wethouder Erika Spil (GroenLinks) trekken samen de kar richting de gemeenteraadsverkiezingen 19 maart volgend jaar. De leden van PvdA-GroenLinks-LokaalSociaal zijn op de ledenvergadering van 9 september enthousiast akkoord gegaan met dit duo-lijsttrekkerschap, op voorstel van de kandidatencommissie.

Partijvoorzitter Ans van Uffelen is blij met deze uitslag: “LokaalSociaal is een partij voor een brede groep mensen in De Ronde Venen. De leden komen zowel uit landelijke partijen als uit de rijen van onafhankelijke betrokken inwoners. Ondanks de verschillen in afkomst was er tijdens de ledenvergadering veel overeenstemming. Het duo Scheurs/Spil heeft het volledig vertrouwen gekregen van de leden.”

Het tweetal voert een kandidatenlijst aan, die een breed palet aan kennis, kunde en ervaring biedt. Nummer drie op de lijst is Esther Grondijs (PvdA), een buitengewoon ervaren raadslid. “De lijst laat een mengeling zien van jong en oud, man en vrouw, afkomstig uit alle woonkernen in De Ronde Venen. Gemene deler is passie voor lokale politiek en bovenal passie voor onze prachtige gemeente.”