Meer ruimte nodig voor recreatiezwemmen in het weekend

zwembadRecreanten moeten het hele weekend kunnen zwemmen in het “Veenweidebad” in Mijdrecht. Gebruikers accepteren niet, dat het bad bijna het hele weekend is gesloten. Alleen op zondagochtend kan er worden gezwommen. Dat is de belangrijkste conclusie van de inventarisatie, georganiseerd door de raadsfractie van PvdA-GroenLinks-LokaalSociaal.

Aanleiding voor het “Meldpunt Veenweidebad” was de zomersluiting, die op veel weerstand stuitte. De raadsfractie wil dat de wethouder opnieuw overlegt met de exploitant Optisport over de openingstijden voor recreanten. Het zwembad in Mijdrecht kostte de gemeente 14 miljoen Euro en is daarmee een van de duurste gemeenschapsvoorzieningen.

De uitkomst van de online inventarisatie zal binnenkort door PvdA-GroenLinks-LokaalSociaal gepresenteerd worden aan de ruim 30 Ronde Veners die reageerden op de oproep. Zij lieten een of meer reacties achter bij het “Meldpunt Veenweidebad” op deze website.

Download hier het volledige persbericht.