Nieuwe fractie gaat van start!

Pieter Kroon, Monique Prins en Ernst Schreurs zijn op woensdag 30 maart geïnstalleerd als gemeenteraadslid voor PvdA/GroenLinks. Pieter Kroon is door de fractie gekozen als fractievoorzitter. De fractie heeft verder besloten om Wim Verbree en Matthijs van Bemmel bij de eerstvolgende raadsvergadering te benoemen tot commissielid. Zij zullen de fractie de komende jaren ondersteunen op de verschillende dossiers.

Fractievoorzitter Pieter Kroon: “We hebben een prachtig team waarmee we ons de komende vier jaar keihard in gaan zetten voor een sociale, groene en progressieve gemeente De Ronde Venen!”

Portefeuilleverdeling
De fractie heeft inmiddels een verdeling gemaakt van de portefeuilles voor de komende jaren. Daarbij pakken Ernst en Monique de portefeuilles Personeel en organisatie, Bestuur en ICT en Financiën gezamenlijk op. De portefeuilles van de commissieleden zijn ter ondersteuning op de portefeuilles van de raadsleden. De verdeling is als volgt:

Pieter Kroon, fractievoorzitter

Inwonersparticipatie, Inclusie en diversiteit, Fietsen, Openbaar vervoer, Luchtvaart, Groen, natuur en biodiversiteit, Landbouw en voedsel, Klimaat en energie en Afval en grondstoffen.

Ernst Schreurs, raadslid

Ruimtelijke ordening, Omgevingswet, Wonen, Wegen en infrastructuur, Economie, Recreatie en toerisme, Personeel en organisatie, Bestuur en ICT en Financiën.

Monique Prins, raadslid

Wmo, Jeugdzorg, Onderwijs, Armoede en schulden, Werk en inkomen, Kunst, cultuur en erfgoed, Sport en bewegen, Personeel en organisatie, Bestuur en ICT en Financiën.

Wim Verbree, commissielid

Inwonersparticipatie, Wegen en infrastructuur, Openbaar vervoer, Luchtvaart, Groen, natuur en biodiversiteit, Landbouw en voedsel, Afval en grondstoffen, Economie, Recreatie en toerisme, Personeel en organisatie, Bestuur en ICT en Financiën.

Matthijs van Bemmel, commissielid

Inwonersparticipatie, Wegen en infrastructuur, Openbaar vervoer, Jeugdzorg, Wmo, Armoede en schulden, Werk en inkomen, Kunst, cultuur en erfgoed, Sport en bewegen, Inclusie en diversiteit, Wonen, Fietsen en Klimaat en energie.