PvdA/GroenLinks wint in De Ronde Venen!

PvdA/GroenLinks is verheugd met de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen. De fractie is gegroeid van 2 naar 3 zetels in de gemeenteraad van De Ronde Venen. Samen met de Seniorenpartij zijn wij daarmee de enigen die winst hebben geboekt.

Lijsttrekker Pieter Kroon: “Het is een prachtige uitslag! We zijn ontzettend blij dat we het vertrouwen van zoveel kiezers hebben gekregen. In 2014 verloren we nipt onze derde zetel, maar nu hebben we deze weer teruggekregen en volledig op eigen kracht, zonder restzetel. We willen de kiezers dan ook ontzettend bedanken voor dit vertrouwen!”

Nieuwe raadsfractie
De nieuwe raadsfractie van PvdA/GroenLinks zal gevormd worden door Pieter Kroon (fractievoorzitter), Ernst Schreurs en Esther Grondijs. Esther stond op plaats vier van de kandidatenlijst, maar werd met een overtuigende 519 voorkeursstemmen direct in de gemeenteraad verkozen. Warner Bruins Slot en Bertien Tweehuijsen zullen de fractie aanvullen in de raadscommissies op het gebied van respectievelijk bestuur en financiën en zorg en welzijn.

“Met dit team van vijf mensen, met ieder zijn ervaring en specifieke inbreng kunnen we De Ronde Venen de komende vier jaar weer een stukje groener en socialer maken,” aldus de kersverse en jongste fractievoorzitter van de raad.

Coalitievorming
Inmiddels zijn de eerste gesprekken met informateur Marianne Luyer gevoerd.

Pieter Kroon: “Wij hebben voor de vorming van een nieuwe coalitie een aantal uitgangspunten meegegeven. We willen graag een college met visie en kwaliteit, dat een breed draagvlak heeft bij zowel de raad als de inwoners. Daarbij vinden wij het belangrijk dat er voldoende onderlinge chemie, vertrouwen en samenwerking is tussen de raadsfracties van de nieuw te vormen coalitie. Een ieder is gebaat bij een college dat de rit van vier jaar uit zit en zich kan richten op de inhoud. Wij zijn er in ieder geval klaar voor.”